Renesse Rules

Ik weet niet welke associaties het dorp Renesse bij jullie oproept. Bij mij: zuipen, verbrande jongeren, condooms in de duinen, hoge torens van gestapelde kratten bier voor de tent, stank, frites en bier, geschreeuw en getier.

Inmiddels wandel ik regelmatig met vriend Matthijs en zijn kinders Roos (8) en Pim (6) door Renesse. Stacaravan in de familie. Een hele luxe en fijne, alles bij de hand. Roos en Pim hebben daar leren fietsen. Blijft een gave herinnering. Inmiddels crossen ze veel te hard over het park en mogen ze zelfstandig naar de speeltuinen. Papa en Marloes even een momentje voor zichzelf.

Je kunt natuurlijk onmogelijk verdwalen, maar een jongetje van 6 wel. Zo stoer als Pim is, zo overstuur kwam hij gister terug van een fietstochtje. Hij had aan allerlei mensen gevraagd waar de caravan van tante Anita was. Ohhhhhhh!

Anyway, ik had het over Renesse. Alle dorpen in de buurt zijn vele malen mooier, knusser en gezelliger dan Renesse. Maar ik moet bekennen dat ik inmiddels andere associaties heb. Verse vis, authentieke markten, schapen scheren, mooie uitzichten, fantastisch strand met fijne standtenten, rode konen bij Roos en Pim, veel paarden, strandjutten, hand-in-hand met Matthijs.

Hoofdstuk klantvriendelijk personeel 

Sorry, beroepsdeformatie, mijn visitekaartjes zitten nou eenmaal in mijn tas. Inmiddels is het een dingetje geworden dat Matthijs en ik, op een terras zittend, regelmatig tegen elkaar zeggen: “even een paar kaartjes afgeven, want Loes live & Learn geeft ook training in klantgerichtheid”. En dan knipogen we naar elkaar.

Dit keer weinig klachten van onze kant. Behalve dan dat ik het zielig vond voor Roos dat ze aan het sparen was voor een armbandje. Bij iedere 5 euries een zegeltje in de supermarkt van het park. 10 zegels nodig. Joepie, er lag een bijna volle spaarkaart voor ons klaar in de caravan.

Roos kreeg maar geen zegels. Vanochtend heeft ze, vanuit de caravan gecoacht door ons, geheel zelfstandig aan de caissière gevraagd waarom ze nooit zegeltjes kreeg de afgelopen 4 dagen. Ze kocht toch iedere ochtend voor minimaal 10 euries verse broodjes, jus d’orange etc? Zegt die caissière: “kan gebeuren”.

Roos heeft namens mij een visitekaartje van Loes live Learn achtergelaten. Zelf heb ik er nog even op gekriebeld:

“Ook voor al uw trainingen in klantgerichtheid”

 

Je las een verhaal van Marloes

Reageren mag altijd door mij een email te sturen en delen mag ook. Wat ook mag, is doorklikken naar het aanbod op de website:

Training & Coaching

Ontvang de nieuwste verhalen in je inbox

Ik beloof je dat ik zorgvuldig met je gegevens om zal gaan. Je kunt je op elk gewenst moment uitschrijven.